Sunday, December 13, 2009

14 Un Strigat in Desert - idolatria

Idolatria


Inchinarea la idoli este o tema foarte controversata. Acceptata de catre crestinii catolici si ortodocsi, de catre religiile Orientului indepartat ( buddhism, hinduism, etc,) si combatuta de iudaim, islam si unele secte cu orientare asa zis crestina, idolatria nu are pentru marea majoritate a oamenilor un sens delimitat, absolut sigur.
Asa cum o religie sau alta, o forma a practicii Yoga sau alta, nu sint recomandate in egala masura tuturor oamenilor, datorita temperamentelor diferite, a nivelului diferit de intelegere sau de evolutie spirituala, stari emotionale diferite, astfel si idolatria nu este aplicabila oricarui om.
Mintea are drept cimp de observatie si activitate lumea exterioara, lumea formelor materiale, adica cea care poate fi vazuta, atinsa, mirosita, etc. mintea oamenilor intens materialisti si a celor mai putin evoluati spiritual, nu poate intelege idei abstracte. Urechile acestor oameni au nevoie sa auda cuvinte spirituale si ochii sa vada imagini care sa-i ajute sa aprinda focul vietii spirituale. Obiectele simturilor sint o piedica in a transcede dincolo de realitatea materiala. De aceea, o icoana, o statuie reprezentind o divinitate, este necesara la inceputul vietii spirituale a acestor oameni. Benzina ia foc usor, pe cind carbunii au nevoie de un foc mai puternic si de mai lunga durata pentru a se aprinde. Unii oameni au nevoie de revelatii, de trairi intense pentru a fi determinati sa aprinda focul spiritual.
Chiar daca icoana sau statuia este a unui idol sau a altuia, cum ar fi Krishna, Rama, Isus Hristos sau Buddha, nu putem spune ca alegind pe unul dintre acestia ca obiect al meditatiei sau al adoratiei divine ii negam pe ceilalti. Toti acesti sfinti, veniti in epoci , in locuri si cu misiuni diferite, poarta aceleasi mesaje divine, de restabilire a ordinii si a armoniei, fiind manifestari ale Sufletului, Atman. Dumnezeu este unul dar se manifesta prin ceea ce noi am idolatrizat. Purtind la piept, fotografia persoanei iubite, sarutind-o si privind-o, meditind la timpul revederii, nu inseamna ca cineva iubeste o bucata de hirtie, ci ca-si reimprospateaza imaginea mentala a adoratiei, a persoanei iubite. Dumnezeu este impersonal, dar a luat forme personale prin avatara si prin mesagerii sai.
Concentrarea la imaginea idolului ales si vizualizarea ei interioara, au rolul de a ajuta pe primele trepte ale evolutiei spirituale. Pe masura ce omul este elevat, intelegerea obiectiva isi pierde sensul si imaginea se dizolva in focul spiritual ce cuprinde deja intreaga fiinta. Vizualizarea Sinelui, a lui Dumnezeu, comuniunea directa, ia locul imaginii.
Exista forme de yoga ce pot fi practicate de atei, forme care nu se pazeaza pe adoratie divina, dar prin metode absolut stiintifice, prin propria traire, prin studiul respiratiei, a meditatiei si printr-o viata ascetica, se ajunge in final la acelasi rezultat, la comuniunea cu Dumnezeu. A fi ateu nu este gresit, oamenii materialisti avind nevoie de dovezi consistente pentru a fi convinsi astfel care este Adevarul, Realitatea ultima.
Toate disertatiile pro si contra avind teme referitoare la religie, idolatrie, Sfintele Scripturi, nu sint decit erori jalnice, caci neexistind trairea personala a fluxului divin, mintea si spiritul oamenilor devin tot mai intunecate si invalmasite. Iubiti si priviti in interiorul vostru, descoperiti cine sinteti si fiti fericiti ! Asa a spus Dumnezeu prin gura profetilor si a avatarurilor sale. Nu exista diferente, totul e la fel, e unic, e Dumnezeu.

No comments:

Post a Comment